Mobbning och självmord

Har tittat på massa deprimerande videos med unga tjejer som blivit mobbade och talar ut innan de tar självmord. Bland annat Amanda Todd som nog är en av de mest besökta inom det området. Man kan ju undra sig varför jag sysslar med sådant när jag mår som sämst, och ärligt talat så vet jag inte varför det tröstar. Jag antar att jag kan se att det ändå fanns en utväg för dem någonstans trots allt och kan känna likadant för mig, eftersom att jag hade kunnat vara den som satt där med papperslapparna bakom en videokamera. 

Det som gör mig så otroligt upprörd är dock kommentarerna på de videos som flickorna lagt upp. Det är inte mer synd om någon som enligt de utomstående har varit med om värre saker och begått självmord. Bara för att inte de fått lika stor uppmärksamhet så tycker jag att det är riktigt lågt att uttrycka  sig på det viset. Man kan inte jämföra depressioner med varandra på det sättet eftersom att det är helt individuellt hur ens verklighet ser ut och därför anser jag att varje självmord är lika hemskt eftersom att varje fall har slutat på samma sätt. 

För er som inte bryr er: Här är dagens outfitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar